Nechceme vaše blaho ale peníze

18.03.2016 12:07

 

Dnes se mně jedna moje milá zákaznice Gabča ptala, zda má jíst i spirulinu. Pohnutkou bylo ještě víc podpořit svoje tělo, ještě lépe  se cítit a najít tak rovnováhu v těle pro vyřešení stávajících potíží, kterých by se TAK ráda zbavila.

Není záměrem jíst všechny zelené potraviny, které na trhu jsou. Chápu, že nadšení z toho, jak funguje ječmen a chlorella, láká přidat další zelené skvosty. Naopak! Kvalitní ječmen a chlorella stačí. Když chcete další podporu, buď navyšte stávající množství, které jíte, nebo volte z jiného soudku: Bachovy esence, homeopatika, esenciální oleje a tak. Pojídání šesti superpotravin je plýtvání časem a penězi.

Největším zádrhelem u zelených potravin je, že velmi málo jich je kvalitních. A to platí i pro spirulinu. Kvalitní spirulina má dost odpornou chuť. Že ta Vaše je dobrá? Tak odpověď je v předchozí větě. Je velmi málo firem, které dělají produkty pořádně. Mléko - které se zkazí po čtyřech dnech (ne až za čtyři měsíce), jablko – které přirozeně zplesniví (protože není skoro stříkané), paprika - která není cítit kovem, ječmen - který není spálený a chlorella která není nadupaná těžkými kovy (vy je tam nepoznáte).

Nechci vás dostávat do skepse. :) Jen by bylo prima, kdybychom se více zamýšleli. Jak poznáte kvalitní věci? Často myslím na to, jak novým zákazníkům vysvětlit, že kvalita ječmene a chlorelly se hodně liší. Nedávno mi paní napsala: „A on je v tom snad nějaký rozdíl?“ Myslela jsem, že odpadnu! Ty lidi to prostě neví! Někdo razí přístup „chlorella jako chlorella“. Všude se píše, jak to pomáhá a milý čtenář časopisu o zdravém životním stylu vyrazí do zdravé výživy nebo lékárny. Poradí se s prodavačkou, která tam má kromě těch zelených potravin na starosti ještě dalších 1500 položek. A v dobré víře, že kupuje produkty, o kterých četl, si zakoupí zelené potraviny. Navíc má super pocit z výhodného nákupu, protože kamarádka to nakupuje za výrazně vyšší cenu. Odchází domů a netuší, že právě pomohla prodejci, ale ne sobě. Netuší, že tyto produkty žádný zázrak s jejím tělem neudělají. A hlavně ta chuť, upřímně, bývá příšerná.

Pokud se mám o něčem zásadním rozhodovat, chci znát majitele/prodejce, nejlépe osobně, pokud to jde. Věřte, že lháře poznáte i po telefonu. Poznáte, jak čistý záměr má s produktem a co od něj můžete čekat. Je poctivý? Podle jakých hodnot žije a jaký život on sám žije? Nebo chce vydělat snadným způsobem spoustu peněz, dokud „frčí“ zelený byznys a vaše zdraví je mu upřímně ukradený. Koupí produktu např. na internetu vyslovujete jeho prodejci, že si získal vaši důvěru. Ale proč má vaši důvěru? Přece jen, nekupujete ponožky! Napsal tam, že tohle je nejvyšší kvalita na trhu? To vážně stačí? Nic víc nepotřebujete? Je na místě také připomenout, že i lékárna je pouze obchod, a majitel zde nabízí takové doplňky, které se hodí jemu.

Kvalitní produkt nabízí kvalitní osobnost.

Nedávno jsem chtěla objednat mého oblíbeného truhláře na výrobu stolků. Pán mi volal zpátky, že má velmi plno, a že mi nedokáže vůbec říct, kdy se k zakázce dostane. Taky se mi svěřil, že on sám je s takovou situací nespokojený: Nebýt schopen zákazníkovi říct možný termín. Trápí ho to. Přemýšlela jsem, jak bych ho povzbudila, aby se tím tolik netrápil. Dohodli jsme se, že nás nechá v pořadí a já si prostě počkám. Ještě před tím, jsem zvažovala, že oslovím prostě někoho jiného. Ale komu můžu věřit? Někdo něco vyrobí, já nebudu spokojená a budu se dohadovat? To vážně nepotřebuji. Počkám si na tohoto truhláře.

Hodně se zlobíme, jak málo kvalitní produkty se do Čech vozí. A víte proč? O nás se v zahraničí říká: „Pošlete to do Čech, tam se to prodá.“ A proč se to prodá? Protože my to koupíme. A proč to koupíme? Dají to do slevy a mají nás!

Co kdyby lidi v obchodech a službách nemohli lhát?

Třeba u pultu s masem: „Je ta kotleta čerstvá?“ – „Ne, máme ji tady už týden. Zůstala vzadu v chlaďáku, takže bude co nevidět chycená. Šéf doufá, že ji prodám vám a ještě někomu v téhle frontě.“

V lékárně: „Chci, aby moje děti byly zdravé. Které bonbonky s vitaminy byste mi doporučil?“ – „Žádný. Furt jsou to jen bonbony s cukrem. Nevím, od kdy jsou děti díky bonbónům s vitamíny zdravější.“

Je ta chlorella kvalitní?“ – „Na kvalitu se vykašlete, je to za dobrou cenu, aby vám vyhovovala. A mně to vyhovuje taky. V kvalitě se stejně nikdo nevyzná. Lidem to stačí.“

„ Je ten ječmen čerstvý“ – „Ne, vysušili jsme ho při klasicky vysoké teplotě. Většina superlátek je spálených. V místě sklizně nemají nic lepšího na sušení a my doufáme, že vám to nebude vadit a vypijete to hlavně pro dobrý pocit, že se o sebe staráte.“

Z počátku by to asi byla hodně slušná depka, kdybychom se takto začali ptát a dostávali tyto odpovědi. :) Ale věřte, že o moc lepší by to fakt nebylo!

Kvalitní znamená vědět něco o člověku, který vám to prodává. Webová stránka nebo mailová adresa fakt nestačí! Prostě záleží, jak moc to sami se sebou myslíte vážně! Jen připomínám, že fakt nekupujete ponožky ani utěrky do kuchyně. Kupujete potravinu, která projde celým vašim tělem, a buď vám pomůže, nebo naopak ublíží. Ano, přesně! Čtete dobře! Nekvalitní zelené potraviny Vašemu tělu uškodí. A je dobré to vědět.

Přeji, ať jste zdraví a plní energie a života!

 

S láskou

Janča Ziková

 

P.S.: V současné době je na trhu pouze jedna značka, která nabízí kvalitní a bezpečný ječmen a chlorellu. Ostatním by detektor lži lítal zprava doleva. :)

 

Článek je i zde: janazikova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=494719